Vis enkelt innlegg
Gammel 12-08-10, 20:24   #33
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff likestilling osv - hvem gjør hva hjemme?

Husarbeid: Det deler vi ganske likt på, i alle fall de faste oppgavene. Jeg rydder mer enn ham. Han støvsuger og vasker, tømmer søppel, rydder i oppvaskmaskin. Jeg vasker kun kjøkkenbenk, skapfronter og bad. Han lager oftest middag. Begge vasker klær, men jeg oftest. Jeg skifter sengetøy.

Vedlikehold: Han gjør mer enn meg. Vi flytter snart og får større hage, da blir det nok mest hagearbeid på meg.

Bil: Han gjør mest og leverer på service eller fikser det han kan. Vask innvendig og utvendig deler vi på. Dekkskift faller stort sett på mannen.

Barn: Jeg gjør mest siden ungen bare er fem måneder ennå. Når mannen har fri tar han flere bleieskift og legginger enn meg for å kompensere for at han ikke kan amme. Jeg regner med vi kommer til å dele ganske likt etter hvert. Begge handler til ham. Jeg gjør mer research på store innkjøp, men mannen handler like mye klær til ham som jeg gjør. Alene. Uten at jeg har sagt hva han skal kjøpe. Han ser nemlig selv når ungen har vokst fra klærne.

Ingen har syke foreldre. Jeg skrur Ikea-møbler. Med drill. Han vanner blomstene mine og lufter bikkja mi, enda avtalen da de kom i hus var at jeg skulle gjøre det selv.