Sv: Spinoff likestilling osv - hvem gjør hva hjemme?
Barn: der deler vi helt likt med henting/bringing/foreldremøter/hjemme med sykt barn osv. Jeg har vel bedre oversikt over klær og utstyr som må kjøpes inn, men ellers rimelig likestilt altså.
I huset deler vi på, men han er så dårlig til å lage mat så det gjør jeg 95 prosent av tiden. På andre siden så er han flinkere enn meg til å huske på å kjøpe brød f.eks Han rydder oftest opp etter middag og han er flinkere enn meg til å ta ut av oppvaskmaskin. Jeg sorterer skittentøy og vasker stort sett, mens han henger opp.
Av andre kjedelige ting som vasking av bad o.l. så deler vi på. Det hater vi nemlig begge så det blir rimelig rettferdig. Jeg bryr meg kanskje mer om smårydding og små"pynting" inne, mens han er flinkere til å skru/sette sammen møbler o.l. Han fikser også sykler og slikt.
Vi er likestilt i den forstand at vi gjør lik mye i hjemmesfæren, men ser at vi også har en del tradisjonell fordeling av oppgaver. Typisk er jeg den som planlegger og organiserer ting. Jeg som pakker når vi skal på ferie og slikt f.eks Han gjør den tekniske biten med data, lyd, lamper og skruing.
|