Vis enkelt innlegg
Gammel 13-08-10, 21:31   #2
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Nei. Men man må bare ikke gå og tro at man tar beslutninger helt løsrevet fra hvem man er og hvor man kommer fra, liksom.

Jeg har valgt et av de to mannsdominerte fagene i humaniorakretsen. Jeg gjorde det fordi jeg vokst opp i en familie som synes menn er kule og damer er teite, og for å få det minste snev av respekt til tross for mitt kjønn måtte jeg derfor velge mannsdominert. Jeg var ikke bevisst på det da beslutningen ble tatt, men jeg ser det nå. Og jeg er ikke den eneste datteren som har gjort dette for å glede min far. (Uten at det hjalp det spor).

Jeg hadde lyst på den utdanningen, altså. Og jeg trives med den. Men det var ikke et fritt valg på individuelt grunnlag, selv om jeg trodde det den gangen. Det at man tar betingede valg, degraderer oss ikke som mennesker, altså. det bare hjelper oss å forstå.

Ja, det vet jeg. Vi påvirkes og formes av det rundt oss. Å tro at man ikke er et produkt av omgivelsene er naivt. Men jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre med det. Altså hva er det vi diskuterer eksakt. Jeg og mannen har som nevnt tidligere byttet roller, og han har prøvd seg som hjemmeværende. vi fikk ingen blikk eller bemerkninger fra de rundt oss, det var ikke noe spesielt med situasjonen, tydeligvis, og det var helt naturlig for oss å prøve og teste ut litt.

Anyhu, jeg trivdes mye mer i rollen, og er den som kan sitte å se på magiske lillebror i en halvtime i strekk, og bare kommunisere med mannen i form av "se så vakker han er, da!!". Jeg er bare helt oppslukt, og selv om mannen titter bort på oss og holder blikket noen sekunder, skjønner jeg at han ikke akkurat deler min iver. Det betyr ikke at jeg elsker lillebror mer, jeg er bare veldig, veldig intens. Nå har jeg pratet meg litt bort her, men poenget mitt er at jeg trives som deltidsansatt, men skal naturligvis øke min stillingsprosent når barna blir litt større. Jeg synes refleksjon er bra i alle situasjoner, men ønsker likevel at individene skal få velge fritt helt uavhengig av bakgrunnen de måtte ha for valgene sine.