Sv: "Apocalypto" får ny aldersgrense
Opprinnelig lagt inn av Kif, her.
Dette høres fornuftig ut for meg:
"Apocalypto" får ny aldersgrense (VG)
Jeg syns det er fint når publikum blir beskyttet mot seg selv. Jeg er ikke spesielt tøff i trynet når det kommer til brutal vold på skjermen, og jeg kunne muligens ha endt opp med å se filmen på kino i den tro at den ikke var sååå ille siden den hadde 15-årsgrense. For ikke å snakke om idiotforeldre som drar med seg 11-åringene på kino for å se en film de har lyst å se selv uten å måtte ty til barnevakt. Gøy å se at det av og til nytter å sette seg på bakbeinene og klage litt.
Jeg er helt enig med deg! Uten å ha sett filmen. Mannen min jobber i filmbransjen og så denne filmen før den ble satt opp på kinoene. Han ble overrasket over at denne filmen ikke fikk 18 års grense med en gang! Han ser det meste av film gjennom jobben sin og som regel treffer de bra med aldersgrenser men denne filmen burde i følge han, hatt 18 års grense uten tvil.
Det sier vel litt når 17 åringer som har sett filmen, selv sier den bør ha 18 års grense. (ref.VG-artikkelen)
"Barneombudet lot tre 17-åringer i sitt nyetablerte Ungdomsråd se filmen, og alle tre mente at filmen burde hatt 18-årsgrense."