Vis enkelt innlegg
Gammel 16-08-10, 22:45   #4
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det blir rugsprø til frokost i morgen ja. Da må jeg spise mindre fett, ikke sant? Ergo GR ...

Nei, ikke ergo GR. Du kan ligge middels på karber (under 70-100 per dag), men allikevel holde fettnivået en god del høyere enn på GR. Rugsprø inneholder så vidt meg bekjent en god del mer karbohydrater enn de alternativene jeg nevnte. Det gjelder å finne gode alternativer, helst kjøre kun ett måltid, kanskje to med ting av den typen jeg nevnte i forrige innlegg. Hvis du spiser en frukt eller to om dagen øker du også karbohydratinntaket mye i fra ketoselavkarbo. Hold deg da gjerne til annen frukt enn banan og druer, som har veldig mye karber. Hvis jeg var deg så ville jeg lagt meg på noe slikt (så lenge legen synes generell lavkarbo er ok):

Frokost: 2 wasa fiber+ med mye pålegg og litt grønt
Lunsj: Blandet salat med grønnsaker, ost, valnøtter og kylling, 1 eple til dessert
Middag: Et eller annet laget av kjøtt med 2 grønnsaksretter ved siden av. Eller erstatte den ene grønnsaksretten med linser, bønner, falafel, couscous eller lignende.
Mellommåltid: 1 gulrot i biter surret inn i gulost
Kvelds: Kesam og kesam vanilje + bær + mandler. Eller avokado med reker. Eller egg med spekemat, rømme, manchego.

Dette ble laget i hyrten og styrten altså. Men jeg tipper at om du regner over karbene, fett og proteiner her - så vil du ligge langt unna GR. Det vil si: mer proteiner, mer fett og mindre karbohydrater.