Sv: Bør barn kunne tas ut av skolen utenom skoleferiene?
Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.
jeg synes ikke ungene skal taes ut fra skolen nei - med mindre det er ting i kategorien: Legetime, tannlegetime, begravelse etc. Altså ting som ikke kan planlegges. Å be om fri en fredag fordi ett eller annet, det synes jeg er unødvendig.
(sier jeg nå iallefall)
Jeg synes det er dumt at enkelte barn er borte i en uke eller to pga. ferier (men ser ikke sort-hvitt på dette), men én dag i et helt skoleår synes jeg ikke er så ille. Vi skal faktisk ta EN dag fri for eldste i neste måned for å dra i Dyreparken. Vi må dra i lavsesongen for å ha råd til det og kan overnatte en natt i Kardemommeby om vi velger å gjøre det på en ukedag. Jeg har fri en hel uke i den uken vi har tenkt å dra, og mannen kan ta seg fri når som helst, så da gjør vi det sånn. Jeg velger taktisk og tar henne fri den dagen de har kortest skoledag og slutter halv tolv. Det blir en minnerik tur for både henne og minsten, som aldri har vært der.
Jeg holder meg ellers til skoleruta når det gjelder ferier. Men årh som jeg savner det å slippe å ta hensyn til dette, og jeg skal ikke si at vi aldri kommer til å ta ferie utenom skoleruta noensinne. Feks. ved bryllup i Italia (slekten), der vi ikke akkurat kan bestemme at brudeparet må sette bryllupsdatoen i skoleferien. Det er noe som skjer uhyre sjelden uansett.