Vis enkelt innlegg
Gammel 17-08-10, 19:18   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør barn kunne tas ut av skolen utenom skoleferiene?

Det finnes hundre mer eller mindre gode grunner til å ta ungene ut av skolen noen dager. De fleste barn greier seg nok godt likevel. Jeg skjønner at det hadde vært best for klassen og for læreren at dette ikke skjedde, men likevel synes jeg det hadde vært dumt med et forbud. Jeg synes egentlig det er helt greit at det er en maksgrense for hvor mye man kan ta dem ut av skolen uten bråk, og synes også det vil være veldig dumt om foreldrenes grunner ble vurdert strengt. Både fordi det da vil bli store forskjeller fra skole til skole og fordi det vil være basert på skjønn og nedverdigende for de som må argumentere for seg. Hva er greit? Kommer det an på hva de skal ha fri til? Kommer det an på hvilket barn som skal ha fri? Om de ellers hadde hatt økonomi eller mulighet til å dra i skoleferien, og hvem skal i såfall bedømme hva som er grunner gode nok? Jeg tror man ville være tjent med å akseptere at elever bes fri, men heller definere kjernetider på året hvor det skal være dødsfall eller sykdom for å få fri hvis det er behov for slike perioder når man vet at alle er tilstede.

Så ja, jeg synes det skal være mulig å ta barna fri fra skolen noen dager ved behov, men nei, jeg synes ikke man som foreldre skal ta lett på dette.