Vis enkelt innlegg
Gammel 18-08-10, 23:26   #4
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bør barn kunne tas ut av skolen utenom skoleferiene?

Jeg ser vel ikke noe problem i at man en sjelden gang tar barna fri fra skolen i noen dager. Blir det et mønster i at det skjer hvert skoleår, så er det noe annet.

Vi har tatt barna ut av skolen en uke, en gang. Da gikk minsten i 1. klasse og storesøster i 4. klasse. Vi ble invitert med på sydentur for å feire svigerfars 60 års dag, og da ble det sånn.

Jeg snakket med lærerne før billettene ble bestilt, og fikk klarsignal på at det var helt ok. Da avreise nærmet seg, så hadde vi en ny prat om hva vi skulle gjøre avskolearbeid i løpet av ferien.

Vi reiste onsdag til onsdag, så barna fikk med seg ukestart den ene uka og ukeslutt den andre uka. De fikk dermed ukeplanene for begge ukene, og leksene for den første uka ble levert før avreise, og de for den andre uka ble gjort og levert da vi kom hjem.

Vi har også ved et par anledninger tatt dem fri en enkel dag i forbindelse med helg. Da av praktiske årsaker i forbindelse med helgeplaner.

Når det gjelder fravær ved lege og tannlegebesøk, så passer jeg alltid på å få time slik at de ikke mister for mye av skoledagen. Prøver å få timer enten fra morgenen av, eller sent på dagen. Storesøster går med regulering nå, så der blir det noen timer som går med til tannlegebesøk, men vi har hittil hatt time så tidlig på dagen at hun ikke har mistet mer enn første skoletime.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat