Sv: Store barneflokker
Opprinnelig lagt inn av allium, her.
Men hvem er "andre barn"? Hvor skal vi legge listen?
Jeg har venninner som sitter i halvannen til to timer hver dag og hjelper ett barn med lekser. Det sier seg selv at det er det umulig å multiplisere med ti. De samme venninnene tilbringer flere kvelder i uken i idrettshaller, og ca. annenhver helg på en eller annen turnering. Det lar seg heller ikke multiplisere med ti. Uansett hvor ressurssterk man er.
Andre barn er barn i den kommunen jeg vokste opp. Ingen av oss har hatt særlig behov for leksehjelp, men vi har fått etter behov. I motsetning til en del som jeg gikk på skolen med som hadde behov, men ikke fikk hjelp. Og man kan faktisk hjelpe flere barn rundt samme kjøkkenbord samtidig. Mor og far kan dele seg og gjøre ting med forskjellige barn.
Jeg synes du fremstår som litt vanskelig nå. Er det meningen? Jeg liker ikke antydninger om at jeg og andre som er vokst opp i store familier har fått "for lite" og at det skulle være synd på oss på noe vis.