Vis enkelt innlegg
Gammel 20-08-10, 20:44   #1
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Allergi og barnehagen

Kjenner jeg må lufte dette litt....

Storebror fikk påvist eggeallergi for litt over et år siden noe som fikk en del brikker til å falle på plass. Han er ikke sterkt plaget, men får utslett og kløe.
Ikke vært noen store problemer å legge om det som trengs å legges om, men lurer på om jeg har litt for høy forhåpninger angående barnehagen

Altså, er kjempefornøyd med barnehagen ellers altså.
I dag hadde de laget vafler til frukten, men storebror fikk ikke fordi de var laget med egg. Kjente jeg ble litt irritert da de sa det, for det er da ingen sak å lage det på eggeerstatning. Det har vi forresten kjøpt til barnehagen også så jeg vet de har.
Tidligere i uka, eller var det forrige uke så hadde de fått kjeks (bursdag) som storebror ble fortalt han kunne spise, men jeg tror egentlig ikke det. Har ikke fått sjekket, men annen kjeks fra det merket vet jeg inneholder egg.

Er jeg sær når jeg syns de burde laget/servert mat alle kan spise?
Storebror er ikke den eneste med eggeallergi og det er også en med melkeallergi såvidt jeg vet.
En ting er når de evt sier fra på forhånd og jeg kan sende med noe, men som regel et det ikke planlagt sånn.

Hva tenker dere andre med allergibarn?