Vis enkelt innlegg
Gammel 21-08-10, 13:21   #38
lillemy01
Erfaren
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 800
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Sv: Hvordan velger man hunderase?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Åh, vi vurderer hund til neste år og var helt bankers på at Nova Skotiaen var valget vi skal ta!
Jeg er helt førstereis på hund, har alltid hatt katt hjemme, mens mannen min er godt vant med hunder. Jeg er redd store hunder som ser skumle ut og må jobbe en del med det. Men jeg har kjent en Nova en gang og syntes den var veldig fin i måten å være på, vi liker dem litt viltre, men har samtidig ikke tid til å gå timesvis med tur hver dag, selv om vi har tid til å gå turer. Men jeg leste det litt sånn at så lenge de får aktivisert hjernet med oppgaver og lek hjemme, så ville det være greit?


Jeg hadde aldri kjøpt toller om jeg hadde vert deg med de kriteriene! Enn toller skall brukes og ganske så hardt og for å trives. Det er på grunn av økt popularitet avlet på individer som er nervøse og bitete og det er desverre blitt slik at mange tollere er meget nervøse skuddredde og ikke til å stole på med barn. Mye sykdom er det også ute og går og veldig vanskelig til å få valp av seriøse opdrettere med premierte hunder og gjennomtenkt avl. Anbefaler den ikke som første gangs hund og i hvertfall ikke hvis du ikke er innstillt på å jobbe med den med mye mosjon og eventuelt andre ting lydighet jakt eller agility!

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat