Sv: Orden på kjøkkenet
Jeg tok en skikkelig sjau her og ryddet masse ut i boden, sånt som ekstra tallerkener og ting som brukes sjelden. De står i gjennomsiktig plastkasse så det er lett å finne dem igjen. Vi har ikke noe særlig med skuffer i vårt kjøkken, men jeg lagde et enkelt system i kjøkkenskapene, slik at ildfaste former og paiformer står i en hylle, glassboller og små skåler i en annen, kakeformer i en tredje og så videre. Jeg flyttet på hyllene i skapene også slik at det blir mest mulig luft rundt tingene. Det som brukes oftest står i de nederste hyllene. Tilbehør til kjøkkenmaskinen bor i mikserskapet under hylla maskinen står på - de minste tingene i en liten skuff under hylla som kan vippes ut, de litt større i bunnen av skapet. Og så er det genialt med sånne skuffedelere fra Ikea, for eksempel. Jeg har ikke giddet å kjøpe det her siden vi snart skal flytte, men det blir det i neste kjøkken. Så slipper korkopptrekkeren å gjemme seg bak steketermometeret og sånn, da kan man sortere ting som hører sammen eller likner.