Vis enkelt innlegg
Gammel 26-08-10, 22:25   #49
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

En bekjent med 3 barn har tiguan og der er det plass til 2 bak, eldste på 7 må sitte foran.
Kan også være verdt å legge merke til avstanden fra baksetet og opp til taket. Foreldrene mine har Ford Kuga og den er noe lav under taket. En voksen mann ville ikke kunne sitte særlig behagelig i midten bak. Tror det er samme greia i tiguan.
Hvordan er midtsetet i tiguan utformet i forhold til f.eks S-max? Det er ikke behagelig å sitte på en hump.

I midten i Tiguan er det en "opphøydning" slik som i mange vanlige personbiler.

Kuga er formet slik at taket går nedover bak. Tiguan er ikke slik, men vet i prasis ikke hvordan det er der bak for noen på 1.85+. 1.85+ kan være et problem i en del biler, men sjeldent man har med seg flere høye personer kanskje, så de som er høy for sitte foran :-)

Sitat:

Ang lasteplass så er touran ganske genial sånn sett. Vi var på danmarksferie i fjor. 2 voksne, 3 barn, vogn, bag, kofferter, bagger osv... Vi har ikke lastenett, men bagasjeromstrekk og fikk plass til rubbel og bit under trekket. Eneste vi savner er litt bedre plass i baksetet (lengden, ikke bredden)

Jeg undrer meg litt hva disse trekkene tåler av belastning. Bruker sjeldent dette trekket (som følger med som standard) da lastenettet står i normalt sett. Støymessig er det en liten fordel med trekket.

I klassen som Touran befinner seg i blir det ikke all verdens plass mellom for- og baksete. Man sitter likevel godt pga. man sitter mer som i en vanlig stol, med beina i "90 grader nedover" i stedet for at man strekker dem framover som i en mer vanlig personbil.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat