Vis enkelt innlegg
Gammel 28-08-10, 11:17   #19
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overgang PC til Mac - noen som har angret?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Ja altså, hvorfor skulle den det? :skjønner ikke problemet:

De fleste PCer vil høres ut som rakett klar for take off, når den kjører så mange prosesser. Det er mye mer støy rett og slett.

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Å ha programmer åpne belaster ikke systemet nevneverdig. For at prosessoren skal belastes må det være oppgaver som utføres i programmene. Å få en maskin til å "slite" med Word og terminalvinduer er ganske vanskelig. Photoshop kan utføre tunge oppgaver, men da skal man jobbe raskt eller kjøre komplekse operasjoner mot store bilder.

Macbook Pro blir glodheit av HD-videoavspilling i en haug formater. For min må jeg vel ha pc-en stående på noe som isolerer, f.eks. madrass e.l., for at jeg skal komme i nærheten av å få en like varm maskin.

vi bruker IR-temperaturmålere på jobb under evaluering av pc-er, og Mac-ene har over flere generasjoner vært av dem som har blitt mest varm. Tidligere hadde Fujitsu en del modeller som var dårlig på dette områder, men de har forbedret seg. Lenovo Thinkpad-serien er gjerne det som er best på dette området - både for varme og støy, og det selv om konfigurasjonen omså kan være kraftigere.

For å si det slik - Macbook Pro støyer langt mer og blir langt varmere enn de fleste pc-er i samme segment. Macbook blir blir også lant varmere og støyer mer enn mange av pc-ene man gjerne vil sammenligne med.

Varmemessig er strengt tatt Apple noe av det dårligste på markedet - i hvert fall sett opp i mot maskiner i samme prisklasse ellers. Men joda, man finner pc-er som blir varmere og støyer mer, men da er det gjerne også rimeligere maskiner som samtidig har dedikert grafikkprosessor for bruk i blant annet spill.

Min erfaring så langt stemmer ikke med dette.

Jeg har hatt en PC til 12 000 kr og har aldri hatt en som er billigere enn 8000 kr. Den dyreste svarte mildt sagt ikke til forventningene. Jeg har ikke hatt en eneste laptop som har vært mer stillegående enn den billigste macen vi bruker på jobb.

Nå har det riktignok vært en del andre problemer med Macene, så jeg glorifiserer ikke altså. I <3 Linux. Å bytte operativsystem er det smarteste jeg har gjor, for å unngå støy og varme (og til slutt kortslutning).

Sist redigert av Joika : 28-08-10 kl 11:27.
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat