Vis enkelt innlegg
Gammel 13-02-07, 16:33   #10
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FRP koden (klipp fra en blogg)

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg syns egentlig det som sto her var ganske stygt (leste bare det som står i denne tråden -ikke bloggen). Det er mange mennesker som henges ut som "dumme", og det gir meg vond smak i munnen.

Ja, det er jeg enig i. Men det skal ikke stikkes under en stol at feks eldre (statistisk) ikke liker lange kompliserte resonnementer og avanserte sammenhenger (det fører til det som henger sammen med det og kommer av det og igjen fører til det). Eldre velgere liker heller ikke konfliktorienterte debatter, og synes ofte synd på dem som blir angrepet. (Carl Ivar hagen).

Venstre og SV er i stor grad partier som er stappfulle av akademikere, og de resonnementene som er gangbare i disse miljøene forsterker avstanden til folk flest (eldre folk flest) som ikke har høyere utdanning.

Frp-velgere er ikke dumme. men de har en grunnleggende annerledes analyse enn man feks har i mitt parti. Frp-folk mener at mulighetene til å lykkes finnes for alle, og at folk i ulik grad velger å bruke mulighetene. SV mener at folk har rett til like muligheter, at mulighetene til å lykkes er ujevnt fordelt, og at det må bli likere tilgang til mulighetene.