Vis enkelt innlegg
Gammel 30-08-10, 18:15   #317
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.902
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Men hvor har de tenkt å flytte hen, montro? Trøndelag?

Kanskje jeg burde undersøkt saken og lagt ut en advarsel?

For å være aldri så lite seriøs et øyeblikk. Jeg tror faktisk denne saken, som jo egentlig er litt tragisk hvis man ser på den fra denne familiens side, kan forklares med kommunens til dels nokså heftige reklame for å få flere innbyggere hit. De reklamerer med Bygdeidyllen, god plass, frihet (dog i en noe annen betydning enn hva denne familien har oppfattet) osv osv. De spiller blant annet på mye uberørt natur og frihetsfølelsen man visstnok får ved å bo på et slikt sted. Jeg tror enkelte kan misoppfatte dette. De tenker at der hvor det er store områder som ingen bor på, er det fritt fram til å gjøre hva man vil. Dette er en misoppfatning vi av og til ser hos enkelte kanskje litt uopplyste urbane typer. Dette er nemlig ikke de første som har kommet hit til bygda og tenkt at her er det fritt fram til å gjøre hva de vil. Det er ikke så veldig mange år siden en oppfinnsom nyinnflyttet gårdbruker tok i bruk hasj- og opiumsdyrking som en kreativ attåtnæring på sitt nykjøpte småbruk. Han ble ikke akkurat premiert for innovativ gårdsdrift, han heller.

Det disse menneskene ikke tenker på, er for det første at det faktisk bor en og annen her fra før også som gjerne har meninger om hva som er ok å gjøre og ikke gjøre i nabolaget sitt. Ja, for naboer kan man faktisk risikere å få selv om man flytter til en grend med 30 innbyggere også. Det kan godt hende du ikke ser naboen fra stuevinduet ditt, men jeg lover deg at du hører vedkommendes ATV.

De tenker heller ikke på at selv om det ikke bor noen midt oppå fjellet, så gjelder det en hel del regler for hva du får lov å gjøre og hva du ikke får lov å gjøre. Akkurat i vår kommune er det nok flere regler enn de fleste andre steder. Her er det til og med lovregulert hvem som får lov til å ro båten når du er på fisketur, - for ikke å snakke om hvem som får lov til å fiske fra båten. Vi har mye uberørt natur, men det betyr dessverre (heldigvis!) ikke at man kan gjøre akkurat hva man vil. Det har tydeligvis ikke alle skjønt. Det burde derfor stå et aldri så lite PS! på reklamebrosjyrene ordføreren strør om seg med når han er ute for å skaffe nye innbyggere. "PS! Norske lover gjelder også hos oss".

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat