Vis enkelt innlegg
Gammel 31-08-10, 09:10   #1
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Anbefal meg engelskspråklige klassikere

Edit: Sendte sms nå og fikk svar vanlige romaner. Det syntes jeg egentlig er vanskeligere enn klassikere Klassen består av begge kjønn og elevene er fra 21 år og opp til 40-50.

Eller meg og meg. Svigerinnen min har begynt på allmennfag i voksen alder og av de blitt spurt om forslag til titler og i går ble jeg spurt om å komme med en liste til den klassen. Jeg leser mest engelsk litteratur men det går veldig mye i fantasy og det tror jeg kanskje ikke alle der er like interessert i(men et par forslag har jeg da sneket med på listen). Selv om jeg også har lest noen klassikere så finnes det så mange fler enn de jeg har rukket å lese til nå.

Jeg tar gjerne i mot forslag til titler og innspill, tenker at det er greit med en del titler slik at de kan diskutere og bli enige om noen i fellesskap. Her er listen min så langt, in English:

To Kill A Mockingbird by Harper Lee
Dracula by Bram Stocker
Brave New World by Aldous Huxley

Harry Potter and the Philosopher's Stone
by J.K. Rowling(må vel kunne gå som en moderne klassiker?)
Little Women by Louisa May Alcott
Jane Eyre by Charlotte Brontë
Lord of the Flies
by William Golding
The Hobbit
by J.R.R. Tolkien


Svigerinnen min tok meg seg Matilda av Roald Dahl fra min bokhylle, jeg husker vi leste den på videregående selv og den passer jo både for barn og voksne.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.

Sist redigert av *HH* : 31-08-10 kl 09:43.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat