Vis enkelt innlegg
Gammel 29-09-06, 15:33   #113
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: New Age, engler, krystaller og chakra (gammelt NM-innlegg)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Kort: Placebo handler i HVERT fall ikke om å innbille seg frisk. På et eller annet nivå handler det om at kroppen mobiliserer og heler seg selv når den tror den får behandling. Man har jo vist at homeopati virker. Men den virker ikke mer enn når man gir folk vann og SIER at det er homeopatimedisin. Det virker nemlig akkurat like godt (noe som ikke er så rart siden innholdet er nøyaktig det samme).

Så det du sier er at jeg drakk litt vann og vips, så ble brystbetennelsen og soppen borte? Bare fordi jeg trodde det var noe medisin i det vannet slik at kroppen min kunne hele seg selv?

Og da min yngstemann på halvannet år ble kvitt eksemet sitt ved hjelp av homeopati, da var det altså bare fordi kroppen hans mobiliserte fordi han trodde han fikk behandling?

Jeg er vanligvis veldig enig med deg, Polyanna, men her står vi virkelig på hver vår side.

LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat