Vis enkelt innlegg
Gammel 05-09-10, 11:06   #26
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Strikking] Hva er favorittgarnet ditt?

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Jeg har mange favoritter, det varierer litt etter vær og føreforhold. Jeg er garnsnobb, så det blir mye alpakka og silkeblandinger, og jeg er ikke så glad i superwashbehandlet garn, så jeg styrer unna det om jeg kan. Akkurat nå har jeg strikket flere plagg i det nye nepal-garnet til drops, og det syns jeg er et nydelig garn, alpakka-merinoblandingen er helt topp, og gir det beste av to verdener. Jeg ble kjempeglad da jeg hørte det skulle komme samme blanding i to nye tykkelser, for jeg syns nepal er for tykt til en del ting.

Alpakka-merino er helt nydelig, ja
Jeg liker selvfølgelig Bånsull sin best ettersom den er så tynn.

Alpakka faller mye tyngre enn ren ull. Jeg har en hel genser i alpakka og den kjennes på kroppen, så jeg har tro på at en kjole heller burde vært strikket i noe annet hvis barnet er oppe og går. Små plagg i alpakka merker man ikke tyngden i på samme måte.