Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?
Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.
Men hvordan i alledager skal vi vite det da? Jeg tenker at de som kommer forsent stort sett beregner for dårlig tid. Om det har skjedd en stor ulykke eller noe annet uforutsatt skjer på veien, ja så har jeg forståelse for at man kan komme forseint, men da kommer man som regel litt mer enn 3 eller 5 minutter forsent.
Hun ringte jo å sa fra, sånn kan de vite det. Gi bot til de som er notoriske, ikke ringer med beskjed og forklaring, men hvis du ringt på forhånd pga uforusett kø pga ulykke etc så synes jeg faktisk det bør være litt slingringsmonn. Og selvfølgelig kan man komme 3 og 5 minutter for sent hvis det har skjedd noe, man har kanskje beregnet å komme 30-20-15 minutter før stengetid og noen ganger og de minuttene over som HI prater om er da selvfølgelig ikke beregnet.
Jeg har aldri hørt om botsystem i vår barnehage, men der er det knapt unger igjen når de stenger kl 17. Vi har kommet for sent en gang og akkurat så vidt en gang og vi har hatt unger der sammenhengende i 6 år ca. Begge ganger var pga uhorvelig mye kø og at vi dro i samme bil fra Oslo.
|