Sv: Fra tynn/slank til overvektig...
Jeg var ti kilo for mye da jeg ble gravid med eldste (øl, mange karbs, blitt eldre, ingen trening) og la på meg 30 kilo under graviditeten (bekkenløsning,kaffe latte og croissanter) , og så gikk bare ti av ved fødselen og ti i løpet av det første året etterpå. Og så satt jeg der, da og veide tjue kilo for mye, plutselig. (Jeje, plutselig og plutselig)
Det var trening, kostomlegging og varig livsstilsendring for hele familien som ble nøkkelen for meg. Jeg gikk ned de tjue kiloene på et år. Noe kom tilbake pga litt for lite trening, og jeg kom meg ikke så mye ned mellom de to siste graviditetene som jeg hadde ønsket, så jeg har en jobb å gjøre i permisjonen nå. Jeg skal tilbake til mitt livs form, bokstavelig talt. Resten av mitt livs form.
Det er å øke aktivitetsnivået som er nøkkelen fremover, jeg har det kostholdet jeg ønsker og makter å ha. Det kunne vært enda bedre, men resten av familien skal også spise maten, og jeg gidder ikke lage mer enn et måltid ad gangen.