Vis enkelt innlegg
Gammel 13-09-10, 07:20   #70
Left
Passiv

Standard

Sv: Overvektiges erfaringer

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg tror det kommer mye an på hvordan man selv håndterer overvekten. Jeg har opplevd at jeg har fått mer sosial anerkjennelse med lavere bmi, men så har da også overvekten til tider preget hele livet mitt. Jeg ser for meg at det er min åpenbare misnøye med vekten som har sendt ut negative signaler og dermed ført til negative bemerkninger og handlinger.

Det er min erfaring også. Har man en "kul" attitude selv, så virker det ikke som om folk er så raske til å kommentere osv.
Jeg hadde blitt rasende om noen begynte å grave i handlevogna mi. Håhåhåhå - det kunne de forsøkt ja, så skulle de fått høre.
Har enda sikkert 20 kg jeg kunne tatt av, men det blir antakelig med noe mindre. Pregravidvekt er ikke realistisk tror jeg.
Jeg har allerede gått ned nesten 20kg siden jeg begynte i jobben min 1 juli i fjor, og jeg får stadig overraskede kommentarer når folk får høre det.
"Jeg kan ikke huske at du var så stor" er gjennomgangstonen, så jeg tror det går på hvordan man fremstår generelt, ikke bare vekta.

Svar med sitat