Vis enkelt innlegg
Gammel 13-09-10, 08:20   #5
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Landsdelene i Norge - Fordommer

Hvilken landsdel er du fra? Nordre del av Østlandet

Hva tenker du om:
1. Sørlendinger? Litt træææge, enfoldige, religiøse og harry. De liker sørstatsflagg, kaller ungene sine Kåre Kevin og er veldig tradisjonelle.
2. Østlendinger? De urbane: Siviliserte, men også snobbete, uvitende om alle andre og alt annet enn dem selv og der de bor. Mye veiving med vinglass og mas om design. Skjønner ingen annen dialekt enn sin egen og tror alle utenfor Oslo er bønder.
De rurale: Litt langsomme, fordomsfulle mot byboere, fulle av konspirasjonsteorier om hvorfor De Høye Herrer som lager mange regler som ikke er kule for dem på bygda, av type aldersgrenser, fartsgrenser, begrensinger i fri ferdsel, jakt osv. Glorifiserer livet på landet, sprit, barnerov og er lite selvkritiske.
3. Vestlendinger? Stort sett veldig fredelige folk som setter pris på enkel køntrimusikk, sauekjøtt, en god fest, joggedress til hverdags og gigantiske nyrik-hus som preges av pengeflashing enn smak. Jeg ville normalt skilt mellom nord- og sunnhordlendinger, folk fra Sunnmøre og Nordmøre. Det er forskjeller.
4. Bergensere? (jupp de er en egen kategori): Støyende, selvopptatte, navlebeskuende, konfliktorienterte og selvhevdende mot det pinlige. Men også hjertelige, direkte, positive og morsomme.
5. Midt-Norge? Utrolig harry. Sprit, kaffe, skinnjakke med frynser, DDE, og RBK. Særlig nordtrøndere snakker som om de har permanent innlagt snus.
6. Nordlendinger? Vulgære, fulle og påtrengende direkte ("rett fra levra") og banner hele tiden.

[disclaimer]Ingen enkeltindivider jeg kjenner lever opp til gruppefordommene mine, altså. De bryter, alle som en. Jeg tror fordommene mine kommer fra en blanding av betraktninger i det offentlige rom og media.[/disclaimer]