Vis enkelt innlegg
Gammel 15-02-07, 12:51   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som vil hjelpe litt

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Lærling er det trainee(s) ? Læreplass ? Har det ett eget ord?

"Apprentice" kan være bedre, tror jeg, eller det kommer kanskje an på sammenhengen. "Trainee" kan også brukes. Er det læreplass som i skole/lærested ("place of education") eller som "sted man er lærling"?

Videreutvikle , hva er det på engelsk?

"Develop", eller "develop further", kanskje. Eller hva er sammenhengen? "Improve" kan også fungere hvis det f.eks. er snakk om å videreutvikle språket sitt eller andre kunnskaper.

Opplevelser og inntrykk ? (ikke adventure, men ett annet ord jeg er på jakt etter).

Experience(s)?

Apprentice- hvordan skrives det i flertall? Er det bare en -s bakerst?

Apprentices, ja.

Så skal jeg skrive at en skal lære å gjøre seg forstått(ikke nødvendigvis at man snakker språket, men klarer å gjøre seg forstått).

"To make oneself understood" tror jeg er greit på engelsk også. "The students will learn to make themselves understood."