Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook
Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.
Floksa: Og gjøre noe ulovlig også synes du det er greit? Ser ikke noe annerledes på det enn å kjøre bil. Det er mange som blir yrkessjåfører og har det som levebrød og kjører hver dag resten av livet, men en kan jo ikke begynne å kjøre bil som 10-åring allikevel? Selv på privat vei og gårdstun kan ikke det være lov? Eller har jeg helt feil da? Samme gjelder jo traktor. Det er 16-årsgrense såvidt jeg vet på å ta traktorlappen? Jeg blir bare skremt av sånne holdninger. Det er jo ikke akkurat uvanlig å høre om ulykker på gårder som inkluderer barn.
Det er nok svært mange av dagens yrkessjåfører som har startet sin karriære bak rattet som 10 åringer 
Og nei, jeg har ikke de helt store skruplene med å bryte loven i skisserte tilfelle, nei.
Når det gjelder barn, redskap og ulykker sitter jeg på såpass godt med tallmateriale og kunnskap at jeg vet at det ikke er et argument.
Barn drepes på gårder, alt for ofte, dessverre og å lære å håndtere redskap på en god og sikker måte, under kyndig veilending er forbeyggende.