Vis enkelt innlegg
Gammel 06-10-10, 14:42   #3
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alkohol - ikke farlig for fostret likevel.

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Nå snakker jeg ikke som om det nå er bevist ufarlig, det er det ikke - det er en kohortanalyse kun på kognitive funksjoner, så vidt jeg kan se. Det vil ikke avsløre om det er OK å drikke litt alkohol i 3. trimester, men at man bør ha totalavhold i 1., for eksempel. Eller om det er skadelig på andre utviklingsområder.
.

Overskriften på avisartikkelen var "Ufarlig å nyte alkohol i små mengder". Det er ikke alle som klarer å tyde en slik undersøkelse (og jeg er en av dem) og skjønne at artikkelen ikke ufarliggjør alkohol i svangerskapet. Jeg er ganske sikker på at VG/Dagbladet/Aftenposten kunne ha trykket samme type artikkel om de kom over denne undersøkelsen. Og da vil en stor del av befolkningen bare lese artikkelen og ikke forskningen som ligger bak.