Vis enkelt innlegg
Gammel 07-10-10, 23:38   #10
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det fremdeles sånn at jenter ikke skal være for smarte?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Hm. Dette har vi snakket mye om i venninnegjengen i det siste, hvor vi er mange som har "mandige" jobber. Min manns venner skryter av at deres koner er feminine som har typiske kvinneyrker. De tror nok at min mann misunner dem det. Det er det som er "hot". Jeg opplever for eksempel at min mann og jeg på en fest vil bli behandlet svært ulikt. Min mann vil av ukjente få spørsmål om hva han driver med. Jeg vil få spørsmål om vi har barn. Om jeg våger å bevege meg inn på mennenes arena ved å blande meg i samtaler om politikk, business e.l. så blir det ubehagelig. Det er ikke velkomment. Og det er ikke fordi jeg er brautende eller besserwisser, jeg er ganske forsiktig av meg i større sosiale settinger. De synes rett og slett det er usexy og uinteressant.

Hvilke miljøer er det du vanker i? Til og med jeg, som det er rimelig selvforklarende for tiden at går hjemme og driver dank, får spørsmål om hva jeg bedriver - når jeg ikke går hjemme og bedriver dank. Og sist jeg var ute og sammen med jobben til mannen hadde jeg en lengre samtale med en foretningsforbindelse av ham om krig og fred og politikk og sånn (rettere sagt om hvor man kunne tenke seg å bo i verden, og hvorfor og hvorfor ikke basert på helt andre kriterier enn sol og varme, for å si det sånn). Jeg hadde blitt møkkasur om jeg ble parkert og ikke fikk være med og snakke med med hvem jeg ville.