Vis enkelt innlegg
Gammel 14-10-10, 09:51   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sett NOKAS-filmen?

Jeg begynte å tenke på denne tråden igjen da jeg så en buss med reklame for filmen i dag, plastret gigasvært over hele siden. Jeg tenkte såvidt at det føltes litt upassende, også begynte jeg å tenke på alle andre actionfilmer basert på sanne historier og hvor lite vi reagerer da. Forskjellen er selvfølgelig avstanden man har til det inntrufne. Både i tid og i fysisk avstand. Sånn sett så skjønner jeg Iset godt. Filmen er interessant fordi det skjedde i hennes by, men hun har ingen kjennskap til verken ranerne eller familien til avdøde. Det er egentlig ikke noe anderledes det, enn å være opptatt av andre verdenskrig, slik jeg har skjønt at du er Skremmern?

Jeg har en viss nærhet til filmen fordi jeg en gang i tiden kjente David Toska, men som en helt annen person enn den han tydeligvis har blitt. Derfor har jeg interesse av filmen. Jeg har fremdeles avstanden, slik at jeg kan se det som en underholdningsfilm, til tross for at utfallet av ranet selvfølgelig var veldig tragisk.

Jeg trekkes på et vis mellom at dette er virkelig en historisk hendelse i norsk kriminalhistorie, et virkelig spektakulært ran, men jeg ser også at det er veldig nært i tid og sikkert føles invaderende på de som ble rammet. Nå har jeg ikke sett filmen ennå, så jeg vet ikke hvordan stoffet blir behandlet, så jeg har det som en giant disclaimer.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat