Vis enkelt innlegg
Gammel 17-02-07, 19:32   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan giftet du deg?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Min kjære og jeg giftet oss i kirken på øya i Trøndelag hvor min mor var født, og hvor vi har overtatt barndomshjemmet hennes.

Vi hadde et fantastisk bryllup. Det striregnet fra kl 6 om morgenen, etter ei uke med fantastisk sommervær.
Det høljet og høljet. Kl. 10 gikk strømmen...
For å få vann der ute, må man ha strøm til å drive pumpa... det så tynt ut mht dusjen jeg skulle ta...
Takk og lov kom strømmen tilbake. Jeg fikk dusjet og kledd meg - og skulle gå til kirken i følge med min far.

I det vi gikk ut på trappa - jeg bodde da hos min fetter, som er nabo med kirken - sluttet det å regne og sola tittet fram.

Min far og jeg gikk til kirken - vi hadde en fantastisk vielse med en prest som snakket som han hadde kjent oss i årevis...
Vi hadde møtt ham første gang dagen i forveien. Han talte så personlig til oss at jeg hadde store problemer med ikke å tute...

Sola strålte fremdeles da vielsen var over. Vi ble fotografert på kirketrappa med forlovere og familie - og med brudepike og brudesvenner. Deretter strålte sola velsignet mens vi gikk i prade - med trekkspiller foran og hele brudefølget bak - fra kirken og ned til brygga.
Sola holdt seg framme helt til vi hadde satt oss til bords - da sa det booom - og så høljet det resten av kvelden.

Festen holdt vi i et gammelt fiskemottak. Dette hadde vi skuret og pyntet etter alle kunstens regler. Vi brukte sagkrakker og lemmer til bord - hadde dekket med papirduker og pyntet med markblomster. Vi hadde papptallerkner, plastglass - men takk og lov ordentlig bestikk.

Det var bare nærmeste familie og venner til middag. Vi var ca 30 personer som spiste roastbeef med fløtegratinerte poteter og med friske jordbær til dessert.¨Kokken hadde stilt opp gratis, mot at vi betalte båtturen for ham - og venner av mine foreldre stilte som servitører.

Etter middag holdt vi åpent hus for alle på øya. Da strømmet det på med folk - noen hadde med instrumenter, noen hadde med kake - noen hadde med drikkevarer. Så var det musikk og bryggedans til lyse morgenen.

Fetteren min tente et gedigent bål til vår ære utpå natta - han måtte helle på flere liter olje for å få det til å brenne, for det var gjennomvått - men det brant bra, det skal det ha.

Den fineste bryllupsgaven vi fikk var en bryllupsvals komponert spesielt til oss.

Vi giftet oss sommeren 1999 - og det går gjetord om bryllupet vårt ennå.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat