Sv: Din beste jobbspøk
Sukk, det funker ikke å snu skjermbildet her. 
Jeg har jobbet på kjedelige arbeidsplasser, skjønner jeg. Det nærmeste jeg har kommet, var at en kollega og jeg en gang i tiden lurte vaktmesteren i samme bedrift til å ringe til Skaugum og spørre etter Harald. (Det var første april.)
Det hører med til historien at dette var lenge, lenge før mobiltelefonen var allemannseie, og Harald fremdeles var Kronprins. Joda - vi skrev en beskjedlapp til vaktmesteren, hvor vi oppga telefonnummeret til Skaugum, og skrev at "Harald har ringt, du får ringe tilbake." Vi la den så i innboksen hans.
Vaktmesteren kom, leste lappen, og slo telefonnummeret. Han kimset ikke et sekund da damen i andre enden svarte "Skaugum, goddag," og fortsatte helt uanfektet, med å forklare at han hadde fått en beskjed om å ringe og spørre etter Harald.
Dama i andre enden hadde hatt det veldig gøy med å minne vaktmesteren vår på hvilken dato det var. 
Og først da gikk det opp for ham at han var lurt. Og egentlig var det kollegaen min og jeg som ble litt lurt også. For det viste seg nemlig at vaktmesteren har en bror som heter Harald. Harald er snekker - og gjett hvor han jobba akkurat da? Jepp - av alle ting var Harald og snekra på Skaugum! 
Så vaktmesteren vår tenkte ikke to ganger på at han skulle spørre etter Harald han, når det svarte "Skaugum" i andre enden.