Vis enkelt innlegg
Gammel 17-02-07, 20:40   #6
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godis i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Orker ikke lese hele tråden.

Fireåringens barnehage er såkalt sukkerfri. De er flinke til å overholde det i hverdagen. På barnas bursdager spiser de rundstykker med godt pålegg. De spiser ofte fiskekaker e.l. framfor pølser når de er på tur og skal ha varmmat. Barna lærer at godterier og sukker er noe som hører helt spesielle anledninger til. Det gjelder f.eks. på karnevalet og på barnehagens egen fødelsdag som de har tradisjon for å feire med sjørøverfest. Dette synes jeg er helt uproblematisk. Er det fest så er det fest.

Problemet blir vel når de festlige anledningene der man skeier ut blir for tette.

Ja. Men det er jo det jeg mener og. At det må være lov med litt på spesielle anledninger, som feks karneval. Og jeg tror faktisk barna skjønner at det er forskjell på hverdag og fest.

INGEN barn i barnehagen har etterspurt kake på vår bursdagsfeiring. Og vi gjorde ikke noe sak ut av at vi kuttet det ut heller. Vi tok det opp på foreldremøte, men vi prata ikke med barna om det.

Bursdagen har vi fokus på det barnet som har bursdag, og det er jo akkurat det som er godt for det barnet.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat