Vis enkelt innlegg
Gammel 19-10-10, 09:33   #15
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Angående kasting av mat - er maten for billig?

For meg hadde ikke prisen hatt så mye å si, men så kaster jeg ikke så mye mat uansett. Og vi har et temmelig dyrt kosthold pga lillegutt spiser spesialdiett og jeg spiser lavkarbo.

Jeg ukehandler, og kjøper inn det vi trenger på en uke i én omgang. Da ender jeg oftest opp med å heller ende med litt lite mat, faktisk, hvertfall frukt og grønnsaker som vi storspiser virker det som. Rester etter middagen sparer jeg i småbokser og sender med lillegutt på skolen som varm ettermiddagsmat, putter evt. i fryseboksen til senere bruk - og sørger for at det blir brukt. Kjøtt o.l. som er ferskt og nærmer seg dato steker jeg opp og putter i fryseboksen. Frukt som ser ut til å ha gjort nytta si lager jeg juice av, evt. fryser den ned.

Hvis jeg ser gjennom matsøpla inneholder den mye skrell/skall, matavfall som skjæres bort før maten brukes. Lurer på om det er telt med i de 25% - det er det vel sikkert? Og det "skal" jo kastes, det er jo ingen som bruker mangoskall, liksom, eller som ikke skjærer bort slintrer i kjøttet
Så kanskje det vi kaster reelt sett er mindre siden det ikke er mulig å spise 100% av maten vi kjøper?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat