Sv: Sykeliggjøring, overtolkning av symptomer
Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.
Intoleranse mot potetgull, cola, skrukkede hveteboller i plastpose, løsvektgodteri i alle verdens farger og kjemikalier, har jeg aldri lest om.

Jeg har en unge som får kviser/sår i ansiktet av godteri. For øvrig ikke testet, men det er definitivt sammenheng mellom antall sår og inntak av e-stoffer. Godt nok til at hudlegen og barnelegen dristet seg til en "sannsynlig årsak".
Og så er det jo en grei måte å hindre godis-inntak på; Nei, lille venn dette tåler du ikke. Dette må nok mamma spise opp. 
Og i serien selvdiagnostisering: Jeg tåler helt klart melk veldig dårlig. Det slår ikke ut på test, og laktosefritt er bare sånn passe godt nok. Det holder dog at jeg ikke drikker melk eller spiser risengrynsgrøt, softis, bløtkake og noe til. Jeg er frisk som en fisk når jeg er gravid, og passer da på å innta enorme mengder softis, slik at jeg har litt kalsium å gå på.
(Og introduserer ikke kumelk før ungene er minst halvannet, just in case.)
Jeg skal ikke legge skjul på at jeg er god på selvdiagnostisering, men jeg holder det til meg selv. Ungene får ordentlige leger ta se av.