Sv: Strikketips, hentesett?
Jeg kjøpte bambus i Danmark. Merket er Sublime og jeg kjøpte et som har perlemorsfiber i og heter Bamboo Pearl. (Det er det kremfargede som dere kan se på bildet, det som heter Oyster)
http://www.knittingfever.com/c/yarn/...oo--pearls-dk/
Jeg har etterbestilt på ebay til en rimelig penge, og betalte 108,- inkl. frakt for to nøster, som er det som trengs til en enkel body.
Silken (mulberry) kjøpte jeg som sagt på Modellstrikk i Vaskerelven. Helt NYDELIG! Og veldig drøy, fikk lue og en genser str. 98 av et nøste og attpåtil er det litt igjen.
I fht oppskriften på enkel Fuglemammabody: Begynn som anvist i oppskriften og strikk bakstykket og fell som angitt ved halsen, men på det høyre forstykket så strikker du bare 8 rette rader og feller av etter fellingen. Øk som angitt i oppskriften på venstre forstykke over 4 cm. På en annen pinne legger du opp like mange masker som du felte av på høyre forstykket. Strikk 8 rette rader, før du øker tilsvarende venstre forstykke. Enten kan du nå øke til en V-hals før delene møtes, eller du legger opp riktig antall masker mellom høyre og venstre side, så halsringingen ikke blir så dyp. Strikk videre som angitt i oppskriften og fell av. Ermene strikkes som i oppskriften. Jeg heklet på tre knappehemper på skuldrene og tre i skrittet og sydde på perlemorsknapper.
Skal ta bilder!