Vis enkelt innlegg
Gammel 25-10-10, 21:02   #5
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikketips, hentesett?

Jeg kjøpte bambus i Danmark. Merket er Sublime og jeg kjøpte et som har perlemorsfiber i og heter Bamboo Pearl. (Det er det kremfargede som dere kan se på bildet, det som heter Oyster)

http://www.knittingfever.com/c/yarn/...oo--pearls-dk/

Jeg har etterbestilt på ebay til en rimelig penge, og betalte 108,- inkl. frakt for to nøster, som er det som trengs til en enkel body.

Silken (mulberry) kjøpte jeg som sagt på Modellstrikk i Vaskerelven. Helt NYDELIG! Og veldig drøy, fikk lue og en genser str. 98 av et nøste og attpåtil er det litt igjen.

I fht oppskriften på enkel Fuglemammabody: Begynn som anvist i oppskriften og strikk bakstykket og fell som angitt ved halsen, men på det høyre forstykket så strikker du bare 8 rette rader og feller av etter fellingen. Øk som angitt i oppskriften på venstre forstykke over 4 cm. På en annen pinne legger du opp like mange masker som du felte av på høyre forstykket. Strikk 8 rette rader, før du øker tilsvarende venstre forstykke. Enten kan du nå øke til en V-hals før delene møtes, eller du legger opp riktig antall masker mellom høyre og venstre side, så halsringingen ikke blir så dyp. Strikk videre som angitt i oppskriften og fell av. Ermene strikkes som i oppskriften. Jeg heklet på tre knappehemper på skuldrene og tre i skrittet og sydde på perlemorsknapper.

Skal ta bilder!