Sv: Hveteintoleranse. Er vi flere her inne?
Opprinnelig lagt inn av TheVoice, her.
Det ville jeg absolutt prøvd hvis jeg var deg! Jeg heller tåler ikke smågodt.. det er fult av hvete desverre Den moderne hveten er så billig i bruk at den skvises inn overalt 
Jupp, skal sakte med sikker komme meg over....men skjønner jeg må planlegge litt. Har veldig like sypmtomer som deg, bare at du er nok hakket verre enn meg tror jeg.....problemet er at jeg blir verre og verre....stadig flere ting jeg reagerer på.
Så i butikken i dag at de har ferdige poser til å bake brød (*lat* om kvelden når alt annet er unnagjort...) Er det hvete i f.eks speltbrødblandingen ? Vet du noe om det ?
Hvordan tåler du havre ?
Første gangen jeg begynte å skjønne at jeg muligens reagerer på hvete /evt hvetestivelse, var etter jeg begynte å spise polarbrød av hvete. Ble skikkelig oppblåst og fikk vondt i magen.....og påfølgende doturer endel timer senere......Polarbrød av havre virker det som er greit.
Gubben sitter og spiser smågodt nå....og jeg har også lyst på (men klok av skade, holder jeg meg unna, iallefall når det er arbeidsdag dagen etter )
|