Vis enkelt innlegg
Gammel 27-10-10, 14:32   #5
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Kan dere si litt om hva konsekvensene er av den nye ordningen? For dere syke, altså?

Ellers er jeg for at man strammer inn uten at det blir urettferdig for de som er syke, arbeidsuføre etc. Vi har et dyrt velferdssamfunn og for at det skal gå rundt videre i mange år framover så er man avhengig av å spare inn. Og jeg har selvfølgelig noen eksempler i nær krets som utnytter systemet, og det gir et litt "slepphendt" inntrykk (som sikkert er avhengig av personer i NAV du møter). Jeg kunne også tenke meg, veldig gjerne faktisk, å utdanne meg i 3 år "gratis" fordi jeg er drittlei og deprimert av jobben. Eller pga gjentagende muskelbetennelser i arm og skuldre.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat