Vis enkelt innlegg
Gammel 28-10-10, 00:37   #1
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Kul

[Strikking] Ambisiøs novise trenger heiarop

Ok. Jeg innser at jeg har tatt meg vann over hodet så det holder. I ren desperasjon i å finne en hobby(jeg er ufrivillig hemmafru i fremmed by), har jeg i dag handlet inn mønster, pinner og garn til en utrolig fin "kabelstrikk"-cardigan til poden, i myk vidunderlig alpakka.

Alt vel. Problemet er bare at på min tidligere strikkemerittliste kan jeg skryte av en halvferdig lue i sånn supertykt garn som gjør at man blir ferdig i en fei, ett skjerf og ett halvferdig hus i syformingen i 3.klasse. Til alt overmål er det så lenge siden at jeg har glemt hvordan man f.eks. legger opp masker og har nå googlet det for å se hur man gjør

På min plusside: Jeg er ganske flink med håndarbeide på generellt grunnlag og er en kløpper på korsstingsbroderier. Jeg har god tid (men jeg er av den utålmodige sorten).

Så hva mener dere som er flinke til strikke? Er den litt vel avansert for en nybegynner? Får jeg til dette eller bør jeg kjøpe inn noe enklere å øve meg før jeg setter i gang med en hel jakke? En vest? Eller ett skjerf?