Sv: Sherwoodskogens personlighetstest!
Jeg syns de fremstå som ganske kjipe hele gjengen.
Så Marion og Lille-John får en delt moralsk førsteplass hos meg. Marion lå med sheriffen for å få kjæresten fri, greit nok. Men så hopper hun på kompisen til Robin så snart hun får sjans, not so høyverdig akkurat. Men man kan også se det opp mot kvinners posisjon i middelalderen, man måtte vel strengt tatt ha en mann til å forsørge seg. Lille-John på sin side benytter sjansen og den kinkige situasjonen Marion har havnet i, og er han ikke egentlig en munk som ikke skal befatte seg med sånt? Jeg har i grunn alltid gått ut i fra at han er homo, med et hemmelig crush på Robin.
Robin tar på seg martyrrollen og får derfor himling fra min side, det får da være måte på til tullball. Det er ikke bare-bare å sitte i middelalderfengsel, og det er lett for ham å plutselig bli full av moral, etter at han har sluppet ut av fengselet.
Sheriffen er jo rett og slett en kjip fyr, bortsett fra at han faktisk holder ord og slipper løs gutta slik han lovte. Det er vanskelig å vurdere ham moralsk, siden all kulturhistorie går på at han er den ultimate bad guyen, og det er umulig å ha et helt rent blikk på ham og hans handlinger. Han handler kanskje derfor mer moralsk enn de andre, men siden han er mislikt får han allikevel sisteplassen. På samme måte får Robin, Marion og Lille-John mer slækk, og kan oppføre seg dårligere, og allikevel komme ut på topp.
De er en gjeng med duster alle fire!