Vis enkelt innlegg
Gammel 04-11-10, 08:59   #72
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?

Jeg synes ikke det er ett fasitsvar på hvor mye som er greit å bruke på en sofa, Enkelte bruker bilen sin mye og sofaen lite, hos andre er det omvendt. Det jeg tenkte på når jeg leste her var at du høres ut som om du er i tvil, fordi du egentlig har lyst til å prioritere ferier og andre ting? Da blir det vanskeligere å bestemme seg.

At du irriterer deg over sofaen som ikke passer skjønner jeg godt, men som Polyanna skrev er det godt mulig at det dukker opp nye behov fremover også, som dere ikke ser nå. Da er det kjipt med en sofa til 60k. Drømmemøbelet kan forresten skuffe også. Det blir ikke det samme som deres situasjon, men jeg brukte opp den første lønningen min på en Corbusier sofa for mange år siden. Den var så vond å sitte i at jeg endte opp med å sitte på gulvet i flere uker før jeg innså at estetikken måtte vike, her måtte sofaen på finn.no.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men syns dere det er tullete fordi en livsvarig sofa bør koste mindre, eller fordi dere regner med å bytte noen ganger opp i gjennom?

Jeg ønsker friheten til å bytte etter endrede behov, det trenger ikke være viktig for dere.

Vi har samme behov som dere beskriver, og sitter med en dyr sofa fra Ligne Roset, fin, men passer ikke for småbarnsfamilien. Jeg klarer likevel ikke å bytte, fordi jeg brukte så sinnsykt mye penger på den i sin tid. Skulle jeg byttet tror jeg jeg hadde tatt 2 Kiviksjeselonger fra Ikea i en mellomperiode, og sjekket hvordan jeg trivdes med det.

Hadde jeg hatt flust med penger skulle jeg kjøpt meg denne:

Edit: Når jeg leser innlegget ser det ut som om jeg fraråder deg å bruke så mye penger på en ny sofa, jeg mente egentlig ikke det, bare at det var greit å tenke godt gjennom det. Jeg synes ikke det er noe galt i det så lenge T-gutten har mat og varme klær.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat