Sv: Lavkarbo og hodepine?
Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.
Jeg er av en annen oppfatning enn SF her. Ketose kan oppleves meget oppkvikkende og man får et jevnt og godt blodsukker. Så lenge man har tett oppfølging av lege ser jeg ingen grunn til at du ikke kan være i ketose.
På vei inn i ketose blir man som regel slapp og får vondt i hodet. Når man kommer over kneika blir man energisk, kvikkere, sover bedre osv.
Men jeg forstod det slik på Teo at hun ikke var i noe bevisst ønske om å gå i ketose? Dersom man ønsker å gå i en ketogen diett så bør man sette seg godt inn i hva den går ut på først. Og kjenner jeg Teo det aller minste rett så vil hun neppe slenge i gang med noe uten å vite godt hva det handler om først.
Jeg ser ikke noen store problemer med å bruke ketogene dietter, jeg har da vitterlig gått i ketose selv over lang tid. Men jeg vil ikke anbefale det til alle heller. Det er en såpass ekstrem løsning at den bør brukes der behovet er så stort at det forsvarer innsatsen. Ellers er det fort gjort å ende med CDs spesialvariant med spis så mye fett du vil, drikk vin og kos deg - men spis litt sjokolade likevel-dietten. 
|