Sv: Innstramming av fraværsregler
Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.
Dette lille stikket får meg også til å undre om Gajamor er lærer, og om dette er holdninger som er gjengs på lærerværelsene rundt omkring 
Det er mange latterlige grunner til fravær rundt på skolene, og jeg blir både
     av å lese noen av meldingene jeg får. Å ikke komme på skolen fordi man har hostet hele natten, synes jeg- i utgangspunktet. er en OK grunn. Når der er sagt, foreldre er jo ofte utrolig godtroende; etter at man har fått melding om at Pål har hostet hele natten, går man gjerne opp i klasserommet der Per knegger over at Pål ikke er på skolen fordi de har spilt WOW hele natten.
Det kreves for øvrig dokumentasjon på fravær utover ti dager, og så mye mer en 10 sykedager burde ikke en normal, frisk skoleelev ha. Elever med kroniske diagnoser, har jo ofte legeerklæringer på dette, og burde vel ikke ha behov for å gå til lege hver gang de er syke. Fraværsreglene har for øvrig gitt skoletrøtte elever blancofullmakt til å skuke ti dager, slik at mange som i utgangspunktet ville gått på skolen, nå tar disse "gratis" fridagene uten å blunke. Fantastisk tiltak fra en kunnskapsminister som er bekymret for fraværet i vg. skole. 
|