Vis enkelt innlegg
Gammel 30-09-06, 12:29   #18
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er livskvalitet for deg?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Ikke bare gå og se frem mot helger og ferier, men ha det godt hver dag.

Det summerer opp mange av de tankene jeg har rundt livskvalitet. Jeg kjenner en del småbarnsforeldre som stresser, maser og kjefter mye, og ser ut til å synes at hverdagen er litt pyton. Samtidig bruker de masse tid og ressurser på en eller to ferieuker i året, da skal de virkelig ha kvalitetstid med ungene. Da er det gjerne opplegg fra morgen til kveld, med fornøyelsesparker, gaver og stor ståhei. Og hvis ferien ikke lever opp til forventningene blir de skuffet og gretne, og legger mye av skylden på ungene.

Jeg ønsker ikke et slikt fokus i livet mitt, jeg vil at både store og små skal ha en hverdag vi kan leve med. Det gjelder å finne en balanse mellom hva vi trives med av arbeidsmengde og hvor mye materielle goder vi vil ha. Over lengre perioder er det fryktelig slitsomt å ha dårlig råd, det er en lettelse å kunne kjøpe nye sko til vesla om de gamle blir for små, eller kunne feire bursdager uten å lure på om det blir igjen nok penger til strømregningen. Men vi trenger heller ikke ny sofa annethvert år selv om vi er litt lei fargen på den gamle.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat