Tråd: Slå barn?!
Vis enkelt innlegg
Gammel 10-11-10, 12:31   #5
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slå barn?!

Vanskelig situasjon du er i. Jeg forstår ut fra det du skriver at de ikke pålegger deg å slå, men at du syns det er problematisk å være vitne til at de slår. Stemmer det?

Jeg tenker også at det er vanskelig å legge seg borti oppdragelsen deres, men hvis det skulle komme en passende anledning, f.eks. hvor mor gir uttrykk for dårlig samvittighet etter å ha slått, kan det kanskje gå an å rekke ut en hånd til henne ved å si noe om at der du kommer fra slår man ikke barn, at det er ulovlig, osv. Og så prøve å få til en dialog ut fra det. Men det vil ikke være et enkelt tema å snakke om.

Ut over det vil jeg råde deg til å gå foran som et godt eksempel. Vis ved din oppførsel gode måter å takle barna på, uten vold.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat