Tråd: Slå barn?!
Vis enkelt innlegg
Gammel 10-11-10, 16:02   #15
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Slå barn?!

Jeg ville tatt det opp med foreldrene, men funnet en passende anledning, for eksempel neste gang det skjer og barnet gråter og moren har dårlig samvittighet. Det virker jo som moren ikke er komfortabel med å slå, men gjør det fordi hun tror det riktig og kanskje selv ble slått som barn. Du kan da fortelle henne på en vennlig og ikke anklagende måte at det er forbudt å slå barn i Norge fordi det oppleves vondt og nedverdigende for barnet. Si til henne at det er derfor gutten blir lei seg og gråter. Men som sagt, vær ydmyk og respektfull overfor henne når du sier det.

Hjelper det ikke å snakke med henne med en gang, tror jeg ikke jeg hadde klart å slutte. Da hadde jo barna fortsatt blitt slått og jeg hadde fått så dårlig samvittighet av å "forlate" dem. Tror jeg da ville fortsatt med å gå frem som et godt eksempel i håp om at foreldrene hadde sett at det finnes andre metoder enn å slå.

Men jeg forstår dette er en fryktelig vanskelig situasjon for deg å være i. Håper det ordner seg!