Vis enkelt innlegg
Gammel 10-11-10, 21:48   #11
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hørt i butikken (jeg lar meg fortsatt sjokkere)

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det kan godt være at foreldre til premature synes jeg er en idiot i hoderegning også. Jeg regner ALT på kalkulator på jobb. (vel, nesten alt i hvertfall). Selv om jeg fint greier å regne i hodet. Jeg har feilregningsparanoia på prematurernæring og medisiner.

Men med tanke på hvordan resultatene i medisinutregning eller hva det nå heter det faget som sykepleiere har der man regner om ml til cl og sånn, så tror jeg det er lurt. Bare sånn for sikkerhetsskyld, siden konsekvensene blir så store.

Jeg regner lett i hodet og har hatt mengder med servicejobber der det har vært nyttig med både ganging, deling og prosentregning, for ikke å snakke om gode gamle pluss og minus. Men når køen er lang, eller kundene er fulle, det er masse mas og alle skal ha din oppmerksomhet NÅ og det er to minutter til stengetid, så er det ikke lett å huske 38-gangen, ikke få gallianoshoten til å blande seg, merke de 12 pakkene med de initialene damen ba om, huske hvem det var som ikke ville ha poteter og hvem som ville ha hvit saus eller raspet brunost eller bare bacon til lutefisken.