Vannbåren gulvvarme fungerer dårlig, igjen
Tidligere i høst slet jeg med gulvvarmen her i leiligheta, da viste det seg at det var huseieren som hadde slått av en bryter i forbindelse med en ledning som var gått av.
Nå er det noe som ikke stemmer igjen. Jeg våknet en natt for en ukes tid siden av at det pep i fra systemet. Det ga seg etter en stund. Etter det har jeg ikke fått opp varmen her inne. det ligger sånn mellom 17,5-19 grader. Det er alt for kaldt for meg innendørs når det er -10 ute. Gulvvarmen står på maks, men får det ikke varmere. Dette gjelder alle rommene varmen står på. (stua, gangen og badet). Har gitt beskjed til huseieren og han sa han skulle få noen til å se på dette da han selv går og venter på noen deler og en rørleger. Når fikk jeg ikke vite, han hadde det visst ikke så travelt med å få opp varmen her hos meg.
Så, da tenker jeg litt, leien her inkluderer vannbåren gulvvarme. Da burde jeg vel forvente at den varmen skal holde innendørs ved -10 grader og ikke være nødt til å bruke ovn i tillegg? Jeg er forberedt på at en ekstra ovn nok må til om vi får en slik ekstrem kuldevinter som sist, men varmen burde vel holde bedre enn dette? Det er dyrt nok å leie her som det er, og en av grunnene til at jeg kunne flytte hit til denne prisen var at gulvvarmen er inkludert.
Hva mener dere, må jeg bare finne meg i at det ikke blir varmere her om de ikke finner noe feil på systemet? Selv tror jeg selvsagt det er noe som ikke stemmer, for varmen på badet har vært langt høyrere samtidig som det lyser rødt på alle punktene konstant, de pleier å blinke rødt når de "roper" på varme.
|