Vis enkelt innlegg
Gammel 20-02-07, 14:05   #18
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du endret syn på klimakrisen?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Ja, mitt syn er endret, jeg var jo klar over det. Men etter å ha sett filmen så engasjerer jeg meg nok mer, det må jeg innrømme.

Det som irriterte meg i filmen var at han selv kjørte en stor tung amerikansk bil som var langt i fra hybrid.

Ja, ikkesant? Og han kjørte bil rundt på gården sin eller satt på flyet store deler av filmen også... Men i sum går nok hans bidrag til utslippene i minus allikevel, siden han har bidratt så mye til bevisstgjøring.

Jeg har stor tro på at vi kan få til dette, kanskje tilogmed uten en helt grunnleggende systemforandring. Det tror jeg fordi nå har faktisk de store selskapene OGSÅ begynt å presse politikerne, fordi de også skjønner at det kan være økonomisk lønnsomt å unngå den helt store krisen. Innbitt antikapitalist som jeg er, tenker jeg allikevel at selv de som tjener på systemet, må da skjønne at de også er tjent med å unngå denne krisen? Kanskje er dette krisen som vil få økonomi og økologi til å henge litt bedre i hop?

En start kunne jo være at staten sluttet å sponse energikrevende prosessindustri som vi uansett ikke trenger. Vi har jo fått til å bore etter olje flere kilometer under havbunnen ute i nordsjøen? Vi har da sendt folk til månen? Teknologien som trengs, finnes faktisk allerede. Det må bare gjøres lønnsomt å bruke den.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat