Vis enkelt innlegg
Gammel 20-02-07, 15:35   #2
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaffemat til foreldremøte

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Det var mitt poeng i denne tråden og. Syntes det er en ganske utrolig holdning mange har til sukker. (Sikter ikke til noen spesielle, men snakker utifra det inntrykket jeg sitter med).
Det er nesten kriminelt å gi barnet en sjokolade, såfremt det ikke er ditt eget. Selv om det er snakk om to ganger i året.
Men foreldremøte, som også er to ganger i året. Da er det ok!

Jeg skjønner godt hva du mener. Men la meg bare trekke fram noen eksempler fra vår barnehage. Der er det ikke snakk om "en sjokolade to ganger i året". Faktisk.

Nå er jeg ikke av dem som reagerer på kake til bursdager en gang. Likevel greier jeg altså å reagere negativt på barnehagens "kosthold".

For i tillegg til kake eller is på alle bursdager, samt selvsagt på 16. mai, 23. desember, barnehagens "bursdag", karneval, osv, så vanker det altså "plutselig" godterier. For eksempel en dag været er dårlig så går de inn tidlig og setter på film og forer ungene med kjærlighet. Eller hver gang en ansatt skal begynne, slutte, ta permisjon eller bytte avdeling (og DET er ofte, ja), så vanker det noe ekstra. Så er det nissefest og lucia og høstfest og påskeavslutning, pluss selvsagt is om sommeren de dagene det er varmt.

I snitt vil jeg påstå at ungene i vår barnehage får noe "ekstra" i form av is, kaker, vafler eller godteri MINST 2 ganger i uka. På sommeren kan det godt bli servert is i stedet for frukt "fordi det er så varmt" opptil 4-5 ganger i uka, før jul serveres det gjerne pepperkaker ved siden av frukten daglig i 5-6 uker. Og så videre og videre.

så jo, jeg kan godt gå på foreldremøte og si "ro ned på utskeielsene til barna" og samtidig ta en bit kringle med verdens beste samvittighet.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat