Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-10, 19:44   #11
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Autofil: Takk

Kie: Veldig godt sagt og jeg tror du treffer '"spikeren på hodet" med det du sier. Det er flott at meldekort fungerer for deg og det er sikkert mange med deg. Derfor så tenker jeg at NAV må kunne se an hver enkelt og ikke ta alle under samme "kam".

Jeg tenker også at Arbeiderpartiet er et såkalt sosialistisk parti. Sosialisme var tidligere ensbetydende med solidaritet. Fra Wikipedia fant jeg forklaring på sosialisme her (en enkel variant, men...) : Sosialisme (fra latin socius - følgesvenn, kamerat) er en politisk ideologi som vektlegger ønsket om økonomisk likhet mellom samfunnsmedlemmene.

Jeg mener ikke at det skal være lik inntekt om man er trygdet eller i jobb, men når det er mennesker som er svært syke så burde de slippe å bekymre seg for økonomien. Ja, jeg snakker for meg selv nå. Da jeg fikk den tøffe beskjeden om spredning i fjor vår så var det først en forferdelig sorg over å tape helsa og uvissheten om framtiden. Før vi hadde summet oss rundt det så var det det økonomiske. Det så ut til å rette seg, men nå har arb. avklaringspengene overtatt og nå sliter vi. Heldigvis har vi litt fra ei forsikringsutbetaling og i år tok vi en del av de pengene og dro for første gang på sydentur. Det var nok siste også, men utrolig godt. Noe vi virkelig trengte. Nå får vi nok droppe "virkelighetsflukter" til syden og holde oss til realitetene her hjemme.

Jeg håper det blir et folkeopprør mot dette. Før eller siden vil mange kjenne dette på kroppen og hva det faktisk betyr for dem. Dessverre er det fortsatt mange som tror at velferdsstaten tar vare på oss når vi trenger den. Alt er ikke så bra som vi tror, men vi får heldigvis sykehusbehandling uavhengig av hvor mye penger vi har eller??? kanskje det ikke er sånn lenger heller?

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat