Sv: Hva slags yttertøy til skolebarn?
Datteren min går i 2.klasse.
Hun foretrekker å bruke dress framfor bukse og jakke. Hun har en reimadress og et sett fra mini a ture(jakke)/skogstad(bukse).
Reimadressen er i utgangspunktet ikke den mest slitesterke, men mitt inntrykk er at klærne ble mye mer slitt i barnehagen enn på skolen.
Ang. ullundertøy: Datteren min synes ofte det kan bli litt varmt med ullundertøy under bukse. Vi løser som regel problemet med ulltrøye og longs, med et skjørt/kjole utenpå. Da tar hun bare av skjørtet og kjolen før hun kler på dressen/uteklærne. Jeg har inntrykk av at hun liker denne kombinasjonen best. Forøvrig er det tykke laget med ull(altså lag nr.2) omtrent bortkastet å investere i. Hun har et hjemmestrikket sett liggende på skolen som enda ikke er brukt. Her har det vært under 10 minusgrader enkelte dager, men hun har ikke vært kald enda, sier hun.
En annen utfordring er når de har gym. For min egen del kan jeg nesten ikke tenke meg noe verre enn å trene i ullundertøy under bukse/genser i gymsal. Noen ganger har hun bare treningsbukse, uten noe under, når hun har gymdag(er).
|